Loading...

خرید کمپرسور سردخانه

نکته اصلی در مورد خرید هر کالایی تضمین اعتبار آن است. خرید  موتور سردخانه از این امر مستثنی نیست و باید اعتبار آن را تایید کرد. هر سردخانه موتور عملاً توسط سازمان مونتاژ کننده خود در ساعت ایجاد خود امتحان می شود و نتایج آن توسط سازنده آن در کنار تاریخ آزمایش ارائه می شود. 

یک عدد خاص روی هر موتور سردخانه حک می شود و اثبات متمایز بودن واقعی بودن مورد معمولاً از طریق این کد به دست می آید. برخی از سازمان های تولید کننده موتور، مانند Bitzer، آلمان، استراتژی های منحصر به فردی را برای تشخیص اعتبار موتور در نظر گرفته اند.

نصب و راه اندازی کمپرسور سردخانه

راه اندازی هر کمپرسور سردخانه شامل دو بخش مکانیکی و الکتریکی آن است. بخش مکانیکی کمپرسور سردخانه شامل اتصال بخش های مکش و دهش به سیستم پایپینگ سردخانه و حصول اطمینان از در نظر گرفتن قطعات کنترلی مناسب جهت جلوگیری از آسیب دیدن به کمپرسور است. 

بخش الکتریکی راه اندازی کمپرسور سردخانه نیز شامل نحوه صحیح سیم بندی کمپرسور برای کمپرسورهای سه فاز (ستاره یا مثلث) و یا استفاده از کیت راه انداز (خازن) مناسب برای راه اندازی کمپرسور است. نصب و راه اندازی کمپرسور سردخانه توسط شرکت سپهر سرمایش خریداران را حائز شرایط گارانتی یکساله می نماید.

راهنمای خرید کمپرسور صنعتی

از راهنمای خرید کمپرسور صنعتی اطلاعات کافی دارید؟ اگر پاسخ خیر است پس با راهنمای  قیمت کمپرسور سردخانه همراه سپهر سرمایش باشید. کمپرسور سردخانه که دربازار صنعت به آن موتور سردخانه هم گفته می‌شود در واقع قلب یک سیستم تبرید سردخانه می‌باشد.

موتور سردخانه را می‌توانیم از جنبه‌های گوناگونی دسته بندی کنیم. این موتورها شاید بر اساس کارکرد و نیزرنج دمایی این دستگاه (زیر صفریا بالای صفر) تقسیم‌بندی شوند. این نیز ممکن می‌باشد که بر اساس مبرد مورد استفاده درموتورها (گاز R22، R404A، R134a یا …) و یا حتی مکانیزم عملکردی آن‌ها (پیستونی، اسکرال، اسکرو و …) و یا به صورت منطقه‌ای که در آن سردخانه ما قرار است نصب شود این تقسیم‌بندی صورت پذیرد.

مهم ترین شاخصه تفکیک کننده قیمت کمپرسور سردخانه در موتور سردخانه، قدرت یا همان توان مصرفی، توان برودتی و یا دبی جابجایی آنها می‌باشد. در صنعت سرمایش حتی در ایران نیز کمپرسورها بر اساس اسب بخار تقسیم‌بندی می شوند. هر چند این امکان وجود دارد که این دسته‌بندی از لحاظ علمی چندان پایه قوی و دقیقی نداشته باشد.

قیمت کمپرسور سردخانه  چه حدود قیمت است؟ 

 

درراهنمای خرید و قیمت کمپرسور سردخانه به تمامی زوایای فوق پرداخته خواهد شد. علاوه بر این‌ها با انواع برندهای موتور مانند (کمپرسور بیتزر ، کمپرسور کوپلند zr و…)، نحوه‌ انتخاب آنها، قیمت کمپرسور سردخانه و نیز آشنایی با قیمت انواع کمپرسور، شرایط نصب و نگهداری، تعمیر و بسیاری مطالب دیگر آشنا خوایم شد.

 

انواع کمپرسور سردخانه بر اساس مکانیزم عملکردی

از لحاظ مکانیزم عملکرد، کمپرسورها به شکل عمومی و کلی در تقسیم‌بندی‌های زیر قرار می‌گیرند:

  •       کمپرسور رفت و برگشتی یا پیستونی؛ مانند: (کمپرسور پیستونی بیتزر )
  •       کمپرسور روتاری
  •       کمپرسور ساتریفیوژ
  •       کمپرسور اسکرو؛ مانند: ( کمپرسور اسکرو بیتزر )
  •       کمپرسور اسکرال

اکنون با قیمت کمپرسور سردخانه نیز آشنا خواهیم شد. انواع کمپرسور‌های سردخانه در صنعت ایران عموما دارای مکانیزم  پیستونی، اسکرو و در بعضی موارد هم اسکرال می‌باشند. کمپرسور پیستونی در دو گونه‌ی هرمتیک یا همان بسته (غیر قابل تعمیر) و نیز سمی هرمتیک یا همان نیمه بسته (قابل تعمیر) هستند. این کمپرسورها ممکن است تک سیلندر یا چند سیلندرنیز باشند. این کمپرسورها رنج وسیعی از توان و نیز قدرت را از 1-70 اسب بخار دارا می‌باشند. 

کمپرسورهای اسکروی مورد استفاده سیستم سردخانه نیزعموما از نوع سمی هرمتیک اسکرو می‌باشند که بیشتر در سیستم مخصوص رک سردخانه مورد استفاده قرار می گیرند. این کمپرسورها در ازای عدد توان مصرف کوچک تر، فشار بزرگتری را نسبت به سایر کمپرسورها ایجاد می کنند. کمپرسور اسکرو از توان 35 اسب بخار به بالا موجودی دارد. کمپرسورهای اسکرال در سیستم سردخانه عموما دارای صدای بسیارکمی هستند که از بازه قدرت 1.5 تا 30 اسب بخار را دارا هستند. 

جالب است بدانید که قیمت کمپرسور سردخانه در تمامی مدل‌های فوق بسته به نوع روغن مورد استفاده در کمپرسور سردخانه، با مبردهای مختلفی سازگار می‌باشند.

 

انواع کمپرسور سردخانه بر اساس برند تولیدکننده

برندهای معتبری که در سطح دنیا به تولید و اعلام قیمت کمپرسور سردخانه  می‌پردازند عبارتند از برند‌های Carrier، بیتزر Bitzer، دانفوس (Danfoss )، کوپلند Copeland))، فراسکلد، بوک، دورین (Dorin) و رفکامپ (Refcomp ). هر کدام از این برندها با توجه به رنج دمایی، نوع گاز مبرد، توان مصرفی و … مدل های مختلفی را به بازار عرضه نموده اند. در ادامه به مهترین انواع مدل های این برندها در حوزه ی کاربری سردخانه می پردازیم.

 

خرید کمپرسور سردخانه بیتزر

کمپرسور سردخانه بیتزر سهم بسیار بزرگی از بازار صنعت سرمایش در ایران را به خودش اختصاص داده است. این کمپرسور در کشور آلمان تولید شده است و از حسن شهرت بسیار بالایی در سرتاسر جهان برخوردار است. از مهم‌ترین انواع کمپرسورسردخانه بیتزر می توانیم به انواع پیستونی آن که از ۱.۵ اسب بخار تاحدود ۷۰ اسب بخار موجود است اشاره کنیم. کمپرسور ۱.۵ اسب بخار نیز به صورت تک فاز و هیمنطور به شکل سه فاز و کمپرسور بالاتر از ۱.۵ اسب بخار به شکل سه فاز هستند. موتور سردخانه بیتزر بسته به نوع روغن مورد استفاده (روغن مینرال یا روغن پلی اولستر)  برای مشتریان در دو سری معمولی (سازگار با گاز R22)  Y  (سازگار با گازهای R404A، R407C، R134a و …) روانه ی بازار می‌شوند.

 

خرید کمپرسور سردخانه دانفوس

کمپرسور سردخانه دانفوس در دو شکل و مدل پیستونی و نیز اسکرال ساخته شده است وبرای خرید مشتریان روانه بازار سرمایش گردیده است. هر دوی این مدل‌ها از نوع هرمتیک و غیرقابل تعمیر هستند. کمپرسور پیستونی در سری MT، MTZ و NTZ طراحی گردیده و تولید می‌شوند. این کمپرسورها ، بین متخصصان بازار مربوطه به کمپرسورهای منیروپ نیزمعروف هستند. رنج دمایی این سری ها و نیز روغن مورد استفاده در آن با یکدیگر متفاوت می‌باشد. اکنون اجازه دهید در راهنمای خرید و قیمت کمپرسور سردخانه شما را با یک مدل محبوب آشنا کنیم:

 

اسکرال دانفوس سری MLZ و LLZ

خرید کمپرسورهای اسکرال سردخانه دانفوس به علت نوع طراحی منحصر به فرد داری بازدهی بسیار بالایی هستند. همچنین میزان صدایی که توسط این کمپرسورها تولید می‌شود بسیار پایین است. کمپرسورهای اسکرال سری MLZ کاملا و صد در صد سازگار با گازهای 134a، R22، R407C و 404A می‌باشند و در بازه دمایی ۱۰+ تا ۳۰- درجه سلسیسوس(سانتی گراد) عمل می کنند. کمپرسورهای اسکرال درسری LLZ همچنین سازگار با گاز 404A می‌باشند و در بازه  دمایی ۱۰- تا ۴۰- درجه سلسیسوس یا (C) کاربرد  دارند. این کمپرسورها از ظرفیت حدود ۲ تا ۱۰ اسب بخار طراحی و تولید شده اند و شدیدا مورد استقبال صنعت‌گران قرار دارند.

 

خرید کمپرسور سردخانه کوپلند

موتور های سردخانه کوپلند که اکثراً به صورت سیلندر و با رنگ تیره ساخته می شوند، قبلاً به عنوان موتور سردخانه DWM شناخته می شدند که در انواع کم رنگ ارائه می شدند. این موتور ها در جمهوری چک و آمریکا تحویل می شوند و از استحکام و قدرت فوق العاده بالایی برخوردار هستند. یکی از انواع اصلی موتور های سردخانه کوپلند انواع سیلندر آنها است که از قدرت 1.5 تا 70 درایو متغیر است. موتور های گشتاور 1.5 هر دو تک مرحله ای و سه مرحله ای هستند و موتور های بالای 1.5 درایو سه مرحله ای هستند. بسته به نوع روغن استفاده شده در آنها (روغن معدنی یا روغن پلی اولستر)، موتور سردخانه کوپلند در دو سری معمولی (قابل استفاده با گاز R22) و سری X (قابل استفاده با R404A، R407C، R134a و غیره برنامه ریزی و ارسال می شود.

 

خرید کمپرسور سردخانه از نظر محدوده دما

موتور های سردخانه به طور کلی بر اساس نوع هدف و موردی که باید در آن قرار داده شود، به سه دسته بالای صفر، زیر صفر و دیپ فریز تقسیم می شوند. محدوده دمایی ذخیره سازی هوای سرد بیش از صفر معمولاً برای حالت های ظرفیت 0 تا 4 درجه سانتیگراد، ظرفیت سرد زیر صفر برای حالت های ذخیره سازی 18- و ذخیره سازی سرد با محدوده دمای انجماد عمیق برای حالت های ظرفیت 40- درجه سانتیگراد برنامه ریزی و استفاده می شود.

 

لیست قیمت کمپرسور سردخانه

قیمت کمپرسور سردخانه به طور مستقیم با قدرت آن مرتبط است. به همین ترتیب، صرف نظر از اینکه آیا تمایل به تعمیر دارد یا خیر، اساساً بر قیمت کمپرسور سردخانه تأثیر می گذارد. در یک حد مشابه، قیمت کمپرسور سردخانه با گاز R22 تا حدودی کمتر از موتور سردخانه با گاز 404، 134، 407 و غیره است. یکی دیگر از متغیرهای موثر بر قیمت کمپرسور سردخانه ، برند سازنده موتوراست. قیمت کمپرسور سردخانه ساخته شده در کشورهای اروپایی و آمریکایی تا حدودی گران‌تر از موتور سردخانه ساخته شده در چین، تایلند و تایوان است.

یکی دیگر از فاکتورهای موثر بر قیمت کمپرسور سردخانه ، استفاده از آن است. موتور با کاربرد انجماد در محدوده دمایی تا – 45 دارای ویژگی‌های منحصر به فرد تری نسبت به موتور بدون هیچ چیز است و بنابراین هزینه بیشتری برای قدرت مشابه دارد.

قیمت کمپرسور سردخانه در سایت سپهرسرمایش قابل دسترسی است. علاوه بر این، می توانید برای دریافت جدیدترین اخبار مرتبط با مدل‌ها و قیمت کمپرسور سردخانه با مهندس مشاور سپهر سرمایش تماس بگیرید.

 

انتخاب موتور سردخانه

انتظار می رود چند مرز اساسی برای انتخاب بهترین موتور سردخانه وجود داشته باشد. مهم ترین این مرزها دمای اواپراتور و کندانسور و حد تبرید مورد انتظار (که معمولاً بر حسب کیلووات اعلام می شود) است. با نزدیک بودن این مرزها، می توانید به شاخص تولید کننده موتور اشاره کنید. به طور کلی، موتور سردخانه توسط محصول تولید کننده موتور انتخاب می شود. به عنوان مثال، سازمان Bitzer دو راه برای سایت خود در www.bitzer.de و برنامه نویسی انتخاب موتور Bitzer برای تعیین موتور در نظر گرفته است. سازمان Danfoss از طریق محصول خود به نام برنامه نویسی Cool Selector راه انتخاب موتور را پیش روی مشتریان خود قرار داده است. علاوه بر این، سایر سازمان‌های مونتاژکننده، به عنوان مثال، Book، Fraskeld، Refcamp و Doreen برنامه‌ریزی تعیین موتور فردی خود را تقویت کرده‌اند. مهندسین سپهر سرمایش می‌توانند با درخواست تلفن یا واتس‌اپ موتور مناسب شما را ثبت سفارش کنند.

 

محاسبه قدرت کمپرسور سردخانه

نیروی موتور سردخانه معمولاً به صورت گشتاور منتقل می شود. این شماره میزان مصرف برق موتور را نشان می دهد. این تکنیک از نظر قیاسی دقیق نیست. موثرترین راه برای محاسبه نیروی موتور، تشخیص حد تبرید از موجودی تولیدکننده و با توجه به دمای اواپراتور و کندانسور است.

 

سوالات متداول قیمت کمپرسور سردخانه

گارانتی و خدمات پس از فروش  در سپهر سرمایش چگونه است؟

برای رفاه حال مشتریان گارانتی در سپهر سرمایش به صورت تمام و کمال ارائه می‌شود. فروش کمپرسور معمولا توسط شرکتی که وظیفه نصب و راه اندازی آن سردخانه را بر عهده دارد، انجام می شود. مدت زمان برای گارانتی کمپرسور سردخانه تابعی از توافق برای طرفین قرارداد است. برای مثال شرکت سپهر سرمایش برای تمام کمپرسور سردخانه‌های خود که راه‌اندازی پروژه توسط سپهر سرمایش انجام شده باشد تا یک سال گارانتی تعمیر و تا 10 سال خدمات پس از فروش ارائه می‌شود.

دلایل خرابی کمپرسور سردخانه چیست؟

شایع ترین دلایل خرابی درکمپرسور سردخانه که ممکن است تبعات شدیدا پرهزینه ای برای شما ایجاد کند عبارت است از:

  •       کار کردن کمپرسورسردخانه در فشار بالا
  •       کمبود گاز در مبرد حین سیکل تبرید
  •       مصرف برق نامناسب
  •       داشتن رطوبت حین سیکل تبرید
  •       شارژ روغن و نیزگاز مبرد نامتعارف