Loading...

انواع آب سردکن صنعتی

همانطور که گفتیم آب سردکن صنعتی دارای انواع متفاوتی می‌باشد که یک مدل از  آبسردکن صنعتی، آبسرد کن استیل صنعتی می‌باشد که دارای بدنه بیرونی تمام استیل و دارای یک مخزن آبسردکن استیل کاملا مجزا از آبسرد کن استیل صنعتی می‌باشد.

خرید آبسردکن صنعتی

آبسرد کن صنعتی نوعی خاص از آبسردکن های آنی هستند که نسبت به دیگر مدل ها از ظرفیت سرمایشی بسیار بیشتری برخوردار می‌باشند. همچنین این نوع دستگاه ها در مناطق گرمسیر نیز قابلیت خنک نمودن آب را دارا می‌باشند.

 

به هنگام خرید آبسردکن صنعتی به چه مواردی دقت کنیم؟

همانند هر کالای دیگر به هنگام خرید آبسرد کن صنعتی نیز باید به مواردی از قبیل بدنه، سیستم سرد کننده و برقرار بودن تناسب بین دستگاه با ظرفیت آبدهی آن، نوع و جنس شیرهای آب و به برند تولید کننده و خدمات پس از فروش آن دقت کنید.

خرید آب سردکن صنعتی با بهترین کیفیت

آبسرد کن صنعتی در مدل‌ها و انواع مختلفی در بازار موجود است از جمله آبسردکن استیل صنعتی که توسط صنعت‌گران داخلی ساخته و به بازار ارائه می‌شنود؛ صد البته که هر یک از این دستگاه آبسردکن صنعتی مدل و مزیت خاص خود را شامل می‌شوند؛ اگر قصد خرید آبسردکن صنعتی را دارید بهتر است به قیمت آبسرد کن صنعتی توجه داشته باشید و همچنین مواردی مانند قدرت و توان آن و سازگاری دستگاه آبسرد کن صنعتی با آب‌وهوای منطقه دقت بیشتری به‌خرج دهید نمود. 

برای اطلاعات بیشتر شما عزیزان در این بخش از سایت که مربوط به محصول آبسرد کن صنعتی است یک راهنمای جامع در مورد آبسد کن‌ها و مخصوصا آب سرد کن صنعتی آماده کرده‌ایم و تیم محتوا سپهر سرمایش تمام تلاش خود را انجام داده ت به تمام سوالات شما در مورد آبسرد کن و مخصوصا مدل صنعتی آن  پاسخ داده شود. برای خرید یک ابسردکن صنعتی  این محتوا را آماده کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید آبسردکن استیل یا آبسرد کن صنعتی این صفحه را با دقت بیشتری مورد مطالعه قرار دهید.

 

 انواع آب سردکن صنعتی

همانطور که گفتیم آب سردکن صنعتی دارای انواع متفاوتی می‌باشد که یک مدل از  آبسردکن صنعتی، آبسرد کن استیل صنعتی می‌باشد که دارای بدنه بیرونی تمام استیل و دارای یک مخزن آبسردکن استیل کاملا مجزا از آبسرد کن استیل صنعتی می‌باشد.

این مدل از آبسرد کن هم دارای مدل‌های متفاوتی است که قیمت آبسردکن استیل صنعتی تنها وجه تمایز در خرید آبسردکن استیل از نوع از آبسرد کن صنعتی نیست و دلایل بیشتر را در ادامه ذکر خواهیم کرد. مثلا: قیمت آبسردکن استیل دو شیر با مدل‌های سه شیر و چهار شیر آن متفاوت می‌باشد؛ البته این موضوع تنها به آبسردکن استیل صنعتی مربوط نمی‌شود و در مورد آبسرد کن صنعتی هم موضوع به همین شکل است؛ یعنی قیمت آبسردکن صنعتی دو شیر با انواع تک‌شیر، سه شیر و چهارشیر آن متفاوت است؛ با توجه به نوع کاربرد آبسرد کن صنعتی این دسته از تجهیزات سرمایشی از نظر قیمت به چند گروه تقسیم می‌شوند: اولین گروه به قیمت آبسردکن عمومی اختصاص دارد و در گروه بعدی آبسردکن صنعتی قیمت آن کمی متفاوت‌تر و گران‌تر است وجود دارد که معمولا بیشتر از هم‌گروهی‌های خود مورد استقبال در کارهای صنعتی، کارخانجات و محیط‌های کارگاهی قرار می‌گیرد و در گروه بعدی هم آبسردکن صنعتی را  به دو دسته آبسرد کن صنعتی بزرگ و کوچک تقسیم بندی می‌کنند؛ البته در این میان نباید از آبسردکن‌های مخزن دار.

بر اساس شرایط ساختاری آبسردکن صنعتی باید در یک ساعت به اندازه نصف ظرفیت مخزن خود آب خنک تولید کند. مثلاً تولیدی آبسردکن صنعتی سپهر سرمایش با مخزن‌های متفاوت و ظرفیت‌های گوناگونه: 50-100-150-200-300-400-500 لیتر در ساعت (L/hr) در بازار موجود می‌باشد. کارخانه سپهر سرمایش که از سال 74 در حال ارائه خدمات خود با حداکثر کیفیت به هموطنان خود است و تمام کالاهای تولید شده در این شرکت را در جهت رضایت مشتری و اصل مشری‌مداری به مدت یک سال گارانتی می‌نماید و این موضوع جدا از خدماتی است که پس از فروش خود را مستلزم ارائه آن می‌داند. 

سپهر سرمایش این توانایی را به دست آورده که تمام تجهیزات برودتی خود را در تمام استان‌ها راه‌اندازی و ارائه کند. 

از آنجایی که انواع آبسردکن استیل در مناطق گرمسیر کارکرد مناسبی نخواهد داشت؛ زیرا لوله‌های مسی بخش زیادی از گرمای مورد نیاز را از هوای محیط می‌گیرد و در نتیجه آب داخل مخزن به خوبی خنک نخواهد شد.

البته در مناطق گرمسیر، فشار بیشتری به موتور آبسردکن وارد خواهد شد. برای همین آبسردکن استیل و همگانی معمولا در مناطق معتدل و در مکان‌هایی که مراجعه کنندگان کمتری دارند، مورد استفاده است.

 

آبسردکن صنعتی با بهترین قیمت

آبسرد کن صنعتی نوعی خاص از آبسردکن های آنی هستند که نسبت به دیگر مدل ها از ظرفیت سرمایشی بسیار بیشتری برخوردار می‌باشند. همچنین این نوع دستگاه ها در مناطق گرمسیر نیز قابلیت خنک نمودن آب را دارا می‌باشند.

در ساخت این مدل آبسردکن ها منبع داخلی آب به همراه اواپراتور و سیستم خنک کننده در داخل دستگاه و به شکل آیس بانک طراحی میشود. همچنین موتورهای سرمایشی که در آبسردکن آنی به کار می رود از قدرت سرمایشی بالایی برخوردار می باشند. به نحوی که حتی از این دستگاه ها می توان در خط تولید آب معدنی بسته بندی شده و خنک نیز استفاده نمود.

 

بدنه مناسب برای ساخت آبسردکن صنعتی

در ساخت عموم آبسردکن های صنعتی برای بدنه آن از جنس بدنه استیل استنلس استفاده می‌کنند. زیرا این نوع بدنه هرگز دچار زنگ زدگی نخواهد شد؛ البته آبسردکن آنی (صنعتی) با بدنه پلیمر نیز قابل طراحی و تولید می‌باشد. به طور کلی جنس بدنه و اتصالات داخلی باید در آبسردکن  صنعتی از مواد و متریالی شاخته شود که در مزه و رنگ و بوی آب تغییری ایجاد نکنند.

همچنین بدنه باید در تماس با آب و رطوبت دچار زنگ زدگی و پوسیدگی همانطور که اشاره شد نشود. در عموم آبسردکن های صنعتی از استیل در ساخت بدنه استفاده می‌کنند که مطابق با ضوابط بهداشتی می‌باشد؛ اما استیل گریدهای (نوع) مختلفی دارد که استیل استنلس نگیر یکی از باکیفیت ترین آن‌ها است.

 

سیستم های سرمایشی آبسردکن

سیکل برودتی و مدار سرمایشی آب سرد کن صنعتی باید به صورت مهندسی شده و حرفه ای و با تجهیزات و کمپرسورهای باکیفیت طراحی شده باشد؛ در غیر این‌صورت دستگاه بازدهی نامناسب خواهد داشت و از  مصرف برق بالایی‌هم برخوردار خواهد بود. در آبسردکن های صنعتی اصولا از کمپرسورهای هرماتیک و یخچالی با مبرد فریونی بهره می‌گیرند.

از جمله برندهای معتبر جهانی در این زمینه می توان به بیتزر، دانفوس، تکامسه، کالترون و … اشاره نمود. موتورهای دانفوس و بیتزر از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و دارای عمر طولانی نیز می‌باشند. در طراحی اواپراتور آبسردکن ها نیز از فن و لوله باید مسی استفاده شود.

 

تولید کننده آبسردکن صنعتی

این آبسردکن صنعتی از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد و تمام استانداردهای مربوطه در تولید آب در آن رعایت شده است. کمپرسور این دستگاه قبل از مرحله تولید شدن و در حین تولید کاملا تست خواهد شد و از گارانتی سلامت برخوردار هستند. 

شاید بخواهید بدانید ویژگی های یک آبسردکن صنعتی کدام هستند تا با دانستن آن بتوانید علاوه‌بر تنوع زیاد این محصول در بازار بهترین مدل آن را برای خود انتخاب کنید و از آن بهره ببرید. در زیر ما شما را با مهمترین پارامترهای یک آبسردکن صنعتی که بیشتر در کارخانجات یا کارگاه های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد آشنا می‌کنیم :

  • رعایت شدن نکات فنی و بخشنامه های بهداشتی در پروسه تولید کردن آبسردکن صنعتی
  • جنس بکار رفته برای تولید کردن این آبسردکن صنعتی یا چهار شیره از استیل نگیر تولید شده باشد
  • از جوش آرگون در تولید و طراحی آن استفاده شود ( مطابق با آیین نامه های استاندارد )
  • آبسردکن صنعتی دو شیره استیل باید عایق بندی شده باشد و در بدنه ی آن از فوم استفاده کرده باشند
  • در بعضی از سیستم ها برای استحکام آن از قوطی گالوانیزه ضد زنگ اپوکسی شده باید کار شود
  • دستگاه آبسردکن استیل صنعتی دو شیره نباید نیازی به اپراتور پیدا کند و باید کاملا خودکار کارها را انجام دهد.
  • پیشنهاد می‌کنیم از یک دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی در کنار آب مورد استفاده قرار گیرد.
  • دارای گارانتی معتبر شرکتی باشد و خدمات پس از فروش هم داشته باشد.

مهمترین تفاوت های بین آبسرد کن صنعتی با آبسردکن استیل معمولی

از مهمترین تفاوت های بین این دو مدل آبسردکن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در آبسرد کن صنعتی مدار سرمایشی و اواپراتور در داخل مخزن دستگاه طراحی شده است، در حالی‌که در آبسردکن استیل معمولی، اواپراتور بیرون از مخزن قرار میگیرد.
  • قدرت سرمایشی و سرعت خنک سازی آب در آبسرد کن صنعتی بسیار بیشتر از آبسردکن استیل است.
  • در آبسرد کن صنعتی نسبت به مدل معمولی از کمپرسورهای قوی‌تری استفاده می‌کنند.
  • دمای آب خروجی در آبسرد کن صنعتی برای اولین و آخرین مصرف کننده تقریبا یکی می باشد. در حالیکه در آبسردکن استیل معمولی به تدریج دمای آب خروجی گرم‌تر خواهد شد.
  • دستگاه آبسردکن صنعتی قابلیت کارکرد در مناطق گرمسیر را دارند؛ اما آبسردکن استیل در مناطق گرم این توانایی را دارد.
  • آبسردکن صنعتی برای مکان های شلوغ که تعداد مراجعه کننده زیادی دارد، مناسب می‌باشد. درصورتی‌که آبسردکن استیل ایتن توانایی را ندارد که به صورت پی‌درپی آب خنک در اختیار مراجعه کنندگان ارائه کند.
  • در آب سردکن صنعتی تا ۱۰ عدد شیر نیز می توان بر روی یک دستگاه نصب کرد. در حالیکه در آبسردکن استیل حداکثر تعداد شیر های قابل نصب بر روی دستگاه بسیار کمتر (حداکثر ۴ عدد) خواهد بود.
  • عموم آبسردکن های استیل و معمولی با برق تک فاز و ۲۲۰ ولت کار راه‌اندازی می‌شوند، در حالیکه آبسردکن های صنعتی در صورت سفارش می توانید از برق ۳ فاز هم بهره‌مند شوید.
  • آبسردکن صنعتی دو شیر و مابقی مدل‌های آن دارای ترموستات هستند که از طریق آن می‌توان دمای آب خروجی را به‌راحتی تنظیم نمود؛ همچنین بر روی بهترین آبسردکن صنعتی در آن‌ها نمایشگر دیجیتالی نیز به منظور نمایش دمای آب نصب شده است؛ اما آبسردکن استیل و معمولی فاقد این امکانات می‌باشند.
  • آبسردکن صنعتی نسبت به مدل استیل و معمولی، گران قیمت‌تر هستند.

ویژگی های مشترک مابین آبسردکن صنعتی و آبسردکن استیل

یکی از ویژگی های مشترک این دو دستگاه جنس بدنه آنها بوده که عموما برای این امر از استیل استفاده می‌کنند. هر چند در ساخت آبسردکن صنعتی از بدنه ضخیم تر و استیل با کیفیت‌تری استفاده می‌شود. هر دو مدل از این دستگاه ها مستقیما به آب شهری و یا لوله کشی شده وصل هستند. 


علت اختلاف قیمت انواع آبسردکن استیل صنعتی

یکی از مهمترین علت اختلاف قیمت انواع آبسردکن استیل صنعتی این موضوع می‌باشد که برخی از فروشندگان، تولید کننده نیستند و به شیوه خرید آبسردکن صنعتی از تولید کننده و گرانتر فروختن آن به مشتری اقدام به کسب‌ درآمد می‌کنند در واقع شغل اصلی این دسته از افراد واسطه‌گری می‌باشد و در اینجا فقط نقش یک واسطه را دارند که باعث افزایش بی‌دلیل قیمت آبسرد کن صنعتی شده است؛ اما شرکت سپهر سرمایش خود تولید کننده انواع آبسردکن استیل صنعتی است و قیمت‌هایی که به مشتریان گرامی و عزیز ارائه می‌کند کاملا بر اساس انصاف می‌باشد زیرا سپهر سرمایش هدف بزرگتری از فروش اینگونه محصولات دارد و آن جلب رضایت مشتری می‌باشد به این ترتیب سپهر سرمایش ارائه کننده بهترین کیفیت و پایین ترین قیمت در سطح بازار است.

 

نکات مهم در خرید آبسردکن صنعتی

مهمترین نکته در انتخاب و خرید آبسردکن صنعتی آن است که سازنده از استیل نگیر در طراحی و ساخت آن استفاده نماید. یکی از مهمترین قطعاتی که این آبسردکن صنعتی را با آن ساخته می‌شود منبع ذخیره آن می‌باشد که حتما باید از جنس استیل ساخته شود، در بعضی مواقع بخاطر عدم رعایت نکات بهداشتی و ارزانتر درآمدن قیمت محصول تولید شده بعضی از تولید کنندگان بجای استفاده از استیل نگیر از پلی اتیلن یا …. استفاده می‌نمایند که این عمل کاملا غیربهداشتی است و این امکان را به‌وجود می‌آورد که باعث ایجاد بوی نامطبوع در آب نهایی خارج شده از آبسردکن شود.


مشخصات آبسردکن های صنعتی

ظرفیت: 50-100-150-200-300-400-500 لیتر در ساعت (L/hr)

کمپرسور: کمپرسورهای هرماتیک دانفوس

اواپراتور: لوله مسی مستقرق در آب مخزن

ویژگی ها:

  • دارای پمپ گردش آب از مخزن و مصرف کننده
  • کنترل دمای دیجیتالی (استاندارد)
  • شیرآلات و کنترل کننده ها (دانفوس)
  • کنترل فشار کم و زیاد دیجیتالی (اختیاری)
  • شاسی از پروفیل با رنگ الکترواستاتیک
  • مخزن استنس استیل و با مخزن پلی کربناتی (اختیاری)
  • قیمت مناسب

 

برخی از ویژگی های اختصاصی آبسرد کن صنعتی

  • از وزن مناسبی برخوردار هستند.
  • این امکان را به‌وجود می‌آورند که آن را مطابق با دکوراسیون محیط هر جایی که دوست دارید بگذارید.
  • می‌توان آن را به آب شهری متصل کرد و از آب تصفیه شده بهره‌مند شد.
  • در هنگام استفاده از آن هیچ نیازی به پر کردن منبع ندارد.
  • از برخی از آبسرد کن های صنعتی میتوان به صورت دو منظوره و سه منظوره بهره گرفت.

اساس کار هر کدام از این دستگاه ها شبیه هم بوده و وظیفه اصلی آنها خنک نمودن آب می‌باشد؛ اما هر یک از این مدل ها در سرعت خنک کردن آب، ظرفیت برای ارائه دادن آب خنک و یا سازگار بودن با آب و هوای معتدل و یا گرم با یکدیگر تفاوت هستند. بنابراین با شناخت کامل نوع آبسردکن می توان برای نیاز خویش بهترین گزینه را انتخاب کنید.


سوالات متداول و پرتکرار

جنس بدنه ی آبسردکن از چه نوعی می باشد؟

استیل خالص نگیر غیرمغناطیس

جنس مخزن آبسردکن ها از چه نوعی می باشد؟

استیل 304