Loading...

خرید تجهیزات سردخانه بالای صفر و زیر صفر

طراحی و ساخت انواع سردخانه اصلی‌ترین خدمت قابل ارائه از سپهر سرمایش است. این گروه صنعتی با تجربه‌ای حدودا ۳۰ساله تخصص ویژه‌ای در طراحی، ساخت و فروش انواع تجهیزات سردخانه بالای صفر و زیر صفر است.

 

تنوع مدل

  • مدل های متنوع جهت سردخانه های نگهداری در دماهای مختلف (10+ الی 80- درجه سانتی گراد)
  • امکان استفاده از کندانسورهای هوایی و یا آبی
  • امکان نصب کندانسورهای هوایی به صورت افقی یا عمودی

اساسا سردخانه چه کاربردی دارد؟

به طور کلی سردخانه ها به دو نوع بالای صفر و زیر صفر تقسیم می شوند. محدوده دما در سردخانه بالای صفر بین صفر درجه تا بالای صفر است. غذا و سایر موادی که به دمای پایین نیاز دارند معمولا در این نوع سردخانه نگهداری می‌شوند.

در این سردخانه انواع میوه ، سبزیجات، گل، دارو، لبنیات و مواد شیمیایی قابل نگهداری است. اما فرآورده های گوشتی را نمی توان برای مدت طولانی در این نوع سردخانه نگهداری کرد. اگر مدت زمان نگهداری محصولات بیشتر از مدت زمان طولانی باشد باعث خراب شدن غذا می‌شود.

ویژگی های یونیت های آماده نصب سردخانه

  • نصب سریع و آسان در محل پروژه
  • مونتاژ با کیفیت بالا
  • استفاده از کمپرسورهای نوع سمی هرماتیک پیستونی، اسکرو، اسکرال و هرماتیک از شرکت های Copeland، DWM، Bitzer و دانفوس.
  • با شیر آلات و کنترل آلات از شرکت های معتبر مانند دانفوس و آلکو
  • قطعات جانبی با کیفیت عالی و مناسب
  • شاسی با ساختار پروفیلی با رنگ الکترواستاتیک، مقاوم در شرایط مختلف آب و هوایی
  • هر یونیت شامل کمپرسور، کندانسور، تابلوی برق، کنترل آلات، شیر آلات، مدار تبرید و برق که پس از تست نهایی با گاز ازت (bar4~8) شارژ می گردد.
  • قابلیت جابجایی یونیت با کمترین هزینه ممکن

سردخانه‌های بالای صفر از نظر فنی

سردخانه های بالای صفر از سیستم فشرده سازی استفاده می‌کنند. مبرد نقش اساسی در سردخانه‌ها دارد. مبردهای فریونی یا آمونیاکی معمولاً در سردخانه‌های بالای صفر استفاده می‌شوند. مبردهای آمونیاکی سمی و خطرناک هستند. از این نوع مبرد برای سردخانه‌هایی با فضای زیاد و حجم بالای نگهداری محصول استفاده می‌شود. سیستم فریون برای تمامی محصولات قابل استفاده است.

طراحی سردخانه بالای صفر به گونه‌ای است که ابتدا باید نوع محصول مشخص شود. سپس بر اساس استانداردهای نگهداری مواد غذایی دمای مورد نظر به دست می‌آید. در نهایت ظرفیت سردخانه مشخص می‌شود. از جمله عوامل موثر بر ظرفیت سردخانه می‌توان به حجم محصول، شرایط اقلیمی منطقه و ابعاد سردخانه اشاره کرد.

تجهیزات ذخیره سازی سردخانه بالای صفر مانند کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، شیر انبساط و سایر قطعات بر اساس ظرفیت یا بار تبرید مورد نیاز سردخانه انتخاب می‌شوند. خرید تجهیزات سردخانه بالای صفر و زیر صفر باید به گونه ای باشد که بار برودتی مورد نیاز سردخانه را تامین کند. در این حالت دما به نقطه مطلوب می‌رسد.

برق مصرفی سردخانه های بالای صفر 3 فاز و صنعتی یا تک فاز و مجهز به تابلو برق می‌باشد. تابلو برق مورد استفاده تمام اتوماتیک بوده و دارای نشانگر دیجیتال و سنسور دمای اتوماتیک می‌باشد. برای روشنایی بیشتر در کابین از چراغ‌های قدرتمند و کم مصرف استفاده می‌کنند.

بدنه یخچال از جنس فلز بوده و در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. جنس کابین سردخانه بالای صفر ضد زنگ است. به همین دلیل امکان شستشوی کامل کابین وجود دارد. این نوع یخچال به دلیل ساختار خاص شست و شوی آسانی دارد.

 

سردخانه‌های زیر صفر از نظر فنی

سردخانه زیر صفر برای نگهداری محصولاتی که به دمای کمتر از نقطه انجماد نیاز دارند استفاده می‌شود. ظرفیت و ابعاد سردخانه‌های زیر صفر متفاوت است. از این نوع سردخانه در فروشگاه‌ها، کشتارگاه‌های کوچک و بزرگ استفاده می‌شود.

سردخانه هایی که برای دماهای زیر صفر طراحی شده‌اند، قدرت یا ظرفیتی معادل 1.5 تا 70 اسب بخار دارند. استفاده از سردخانه در انتخاب ظرفیت آن موثر است. سیستم خنک کننده سردخانه های کوچک فریون می‌باشد. اما برای سیستم‌های بزرگ از سیستم آمونیاکی استفاده می‌کنند.

در واقع بار خنک کننده این نوع سردخانه زیاد است. به همین دلیل از مبردهای طبیعی مانند آمونیاک برای تولید یخچال‌های زیر صفر استفاده می‌کنند. گاهی اوقات به این نوع سردخانه‌ها سردخانه آمونیاکی گفته می‌شود.

دمای مورد نظر برای این سردخانه اغلب بین 18- تا 30- درجه سانتیگراد است. این نوع سردخانه از کمپرسور، تابلو برق، شیرآلات، کندانسور، اواپراتور، اتصالات و وسایل کنترلی تشکیل شده است. کمپرسور سردخانه‌های زیر صفر با توجه به بار برودتی و ظرفیت سردخانه انتخاب می‌شود. معمولا به دلیل بار سرمایی زیاد از کمپرسورهای دو مرحله‌ای استفاده می‌کنند.

سردخانه‌های زیر صفر با توجه به نوع محصول دمای محیط خود را به چندین درجه زیر صفر می رساند. در واقع شرایطی را ایجاد می کنند که از خراب شدن بافت محصول جلوگیری ‌کند. در این صورت می‌توانید محصول خود را برای مدت طولانی نگهداری کنید.

 

اجزا تشکیل‌دهنده تجهیزات سردخانه بالای صفر  و زیر صفر

سردخانه بالای صفر از تجهیزات و قطعات مختلفی ساخته شده است. هر کدام از این قسمت‌ها وظیفه خاصی دارند. خرابی هر یک از این قسمت‌ها روی کارایی یخچال تاثیر می‌گذارد. در ادامه شما را با کارایی و  قیمت تجهیزات سردخانه بالای صفر آشنا می‌کنیم.

 

کندانسورها

یکی دیگر از تجهیزات سردخانه بالای صفر کندانسورها هستند. سرعت خنک کاری کندانسور هوا کم است اما راندمان دمنده بالایی دارد. این نوع کندانسورها بی‌صدا کار می‌کنند. همچنین به دلیل استفاده از کلید مستقل بسیار ایمن و راحت هستند. طول عمر این لوله ها بسیار زیاد است، زیرا در برابر خوردگی مقاوم هستند. این نوع تجهیزات سردخانه بالای صفر فروش بسیار مناسبی را هم در بازار دارند و شما با خرید و سفارش یک سیستم سرمایشی برودتی از سپهر سرمایش حتما با یک کندانسور اورجینال روبرو می‌شوید.

 

کمپرسور در تجهیزات سردخانه بالای صفر و زیر صفر

این قطعه در سردخانه سفارشی شما کاربردهای گسترده ای دارد. در سردخانه ها از دو نوع کمپرسور اسکرو و اسکرال استفاده می‌شود. وظیفه این قطعه فشرده سازی گازها است. در نهایت گاز گرم شده توسط کندانسور خنک می‌شود.

 

اواپراتور در تجهیزات سردخانه بالای صفر و زیر صفر

اواپراتور یکی دیگر از اجزای سردخانه است که بعد از  خرید تجهیزات سردخانه بالای صفر و نصب آنها برای سردخانه شما ارائه خدمت می‌کند.  سطح تبادل اواپراتور در سردخانه های بالای صفر بیشتر از سردخانه های زیر صفر است. در اواپراتور بالای صفر، فواصل پره‌ها کمتر است. این فاصله کوتاه باعث افزایش سطح تبادل و کارایی سیم پیچ اواپراتور می‌شود.

 

پرده هوا در تجهیزات سردخانه بالای صفر و زیر صفر

جلوگیری از هدر رفت هوای سرد سردخانه کاربرد دقیق این قطعه می‌باشد. در سردخانه‌های بالای صفر، پرده هوا در داخل سردخانه نصب می‌شود.

 

درب در تجهیزات سردخانه بالای صفر و زیر صفر

این قطعه از نظر ظاهر و ساختار شبیه درب فریزر ساب زیرو می‌باشد. با این تفاوت که در درب سردخانه بالای صفر بخاری وجود ندارد زیرا به دلیل دمای بالای صفر مشکل یخ زدگی درب سردخانه وجود ندارد.

 

دیفراست در تجهیزات سردخانه بالای صفر و زیر صفر

زمان یخ زدایی یا یخ زدایی در سردخانه بالای صفر کوتاه است. دلیل این امر سرد شدن کم سطح کویل اواپراتور است، بنابراین تقطیر کمی انجام می‌شود. در نهایت یخ زدگی کمتری روی سطح کویل ایجاد می‌شود.

 

ریسور در تجهیزات سردخانه بالای صفر و زیر صفر

گیرنده در فرهنگ لغت به معنای قسمت یا مکانی برای نگهداری و تجمع است و یکی از اجزای رایج سیستم‌های تبرید، مبرد گیرنده است که معمولاً یکی از اجزای اصلی سردخانه است. همچنین مشاهده می‌شود که می‌تواند به عنوان منبعی برای کنترل مبرد مایع گیرنده عمل کند و همچنین می‌تواند تأثیر زیادی در خنک شدن فرعی مایع و فشار میعان (subcooling) داشته باشد و همچنین به عنوان یک مبرد تأثیر زیادی دارد. نگهدارنده روی مایع اضافی آن را در سیستم قرار دهید. شکل خارجی گیرنده به صورت سیلندر است که برای ذخیره مبرد مایع در سیکل سرد استفاده می‌شود و به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند 85 درصد گاز را ذخیره کند. گیرنده مجهز به شیر انبساط شناور است.

مبرد مایع با دمای سرد و فشار بالا از کندانسور به تجهیزات انبساط منتقل می‌شود. جریان مبرد در شیر انبساط به قسمت کوچکی که در آن سوراخ وجود دارد هدایت می‌شود و به همان قسمت محدود می‌شود تا فشار مبرد به فشار اواپراتور برسد. فشار یا دمای مایع منبسط شده به فشار اشباع یا دمای اواپراتور کاهش می‌یابد و در نتیجه این فرآیند انبساط، بخار تولید می‌شود.

 

اندازه دستگاه رسیور

اندازه این دستگاه به عواملی مانند تهویه مطبوع و نوع مبرد و ظرفیت سیستم خنک کننده بستگی دارد و اندازه آن را تعیین می‌کنند. شیر انبساط را باید در خط مایع و در ورودی اواپراتور نصب کنید و همچنین حباب آن را تا حد امکان نزدیک به اواپراتور قرار دهید. برای انتخاب گیرنده مناسب، در نظر داشته باشید که مخزن جمع آوری مایع مبرد (رسیور) باید مناسب و صحیح باشد تا فشار وارده به آن را تحمل کند و برای راحتی و سهولت در تعمیر و نگهداری، مخزن با حجم مایع اواپراتور در سیستم باید و لوله های برگشتی) دارای حداقل ظرفیت 120 درصد حجم کل سیال مبرد بوده و همچنین مجهز به وسایل کنترل ایمنی مانند شیر اطمینان دوگانه باشد. بیش از 300 لیتر شیشه در مخازن برای نشان دادن سطح مایع مورد نیاز است.

 

شیر انبساط در تجهیزات سردخانه بالای صفر و زیر صفر

در سیستم‌های تهویه مطبوع بزرگ یا تجاری، اگر حباب قبل از شیر انبساط تشکیل شود، ظرفیت خنک کننده سیستم بسیار کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از وقوع چنین وضعیتی، باید پیش خنک کننده در گیرنده خنک شود یا بخار مایع مبرد باقیمانده جدا شود.

شرایط کار در سردخانه هایی که تغییر کرده‌اند، مانند سرعت های مختلف کمپرسور یا دمای تبخیر متفاوت، این امکان وجود دارد که در شرایط خاصی میزان مبرد در اواپراتور تغییر قابل توجهی داشته باشد. به خصوص در سیستم‌هایی مانند شیر انبساط با MOP که منحنی عملکرد شیر انبساط خطی است، مشاهده می‌شود که مقدار مبردی که وجود دارد بستگی به بار اواپراتور دارد. وجود ماده مبرد در اواپراتور خاموش شده باید در ناحیه فشار قوی حفظ شود. گیرنده ها نیز بخشی یا مکانی برای نگهداری مبرد در حین نگهداری سیستم سردخانه هستند. سیستم هایی که دارای لوله مویین به عنوان شیر انبساط هستند نیازی به گیرنده ندارند. زیرا جریان توسط این نوع دستگاه انبساط تنظیم نمی‌شود. به همین دلیل از آنجایی که نرخ جریان در این نوع سیستم‌ها افزایش نمی‌یابد، نیازی به نگهداری مبرد نبود.

 

جداکننده‌های روغن یا اویل سپراتورها

یکی از وظایف اصلی جداکننده روغن همانطور که از نامش مشخص است جداسازی روغن از مبرد گاز بوده است. به طور کلی وظیفه جداکننده روغن این است که گاز مبرد خارج شده از کمپرسور را به گازی بدون روغن تبدیل کرده و آن را برای ورود به کندانسور آماده کند.

بدیهی است با توجه به توضیحات فوق، جایی بین کمپرسور و کندانسور، محل جداکننده روغن بوده است. با سرعت نسبتاً زیاد نفت و گاز وارد جداکننده روغن می‌شود و در این مرحله با برخورد به پوسته سرعت آن‌ها تا حد زیادی کاهش می‌یابد و به دلیل اینکه چگالی نفت بسیار بیشتر از گاز است ته نشین می‌شود. و گازی که بدون روغن است وارد کندانسور می‌شود. روغن باقیمانده در یک مخزن جمع آوری می‌شود و زمانی که به سطح معینی رسید با استفاده از شناور به سمت بالا حرکت می کند و سپس وارد کمپرسور می‌شود.

 

تجهیزات سردخانه زیر صفر از چه مواردی تشکیل شده

اگر قصد خرید تجهیزات سردخانه زیر صفر را دارید نیاز است تا کامل با اجزاء آن آشنا شوید. در سپهر سرمایش تجهیزات سردخانه زیر صفر خرید بسیار راحتی دارد.

 

کمپرسور در تجهیزات سردخانه زیر صفر

نحوه خرید کمپرسور سردخانه‌های زیر صفر با توجه به بار برودتی و ظرفیت سردخانه است که بسته به بار برودتی و دمای کندانسور و اواپراتور سردخانه انتخاب می‌شود. از کمپرسورهای دو مرحله ای معمولاً در سردخانه‌های زیر صفر به دلیل بار سرمایی زیاد استفاده می‌شود.

 

گاز مبرد در تجهیزات سردخانه زیر صفر

سردخانه‌های آمونیاکی به دلیل بار خنک کنندگی زیاد معمولاً در سردخانه‌های زیر صفر استفاده می‌شوند و به همین دلیل سردخانه‌های زیر صفر را سردخانه‌های آمونیاکی نیز می‌نامند.

 

بالای صفر یا زیر صفر؛ چرا سپهر سرمایش در هر درجه قابل اعتماد است؟

گروه صنعتی سپهر سرمایش دارای ۲۷سال تجربه پویا و درجه یک در زمینه ساخت و طراحی انواع سیستم‌های برودتی و سرمایشی است. شما می‌توانید برای خرید و سفارش طرح‌های خود از طریق سایت سپهر سرمایش با مهندسین ما ارتباط برقرار کنید.

 

سوالات متداول

  1. فروش تجهیزات سردخانه زیر صفر از چه طریقی صورت می‌پذیرد؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت سپهر سرمایش و برسی تمامی محصولات از طریق کاتالوگ تجهیزات سردخانه زیر صفر نسبت به خرید آنها و تکمیل سردخانه خود اقدام کنید.

 

  1. قیمت تجهیزات سردخانه زیر صفر و بالای صفر در چه بازه‌ای است؟

قیمت هر نوع از تجهیزات سردخانه بالای صفر و زیر صفر با توجه به نوسنات ارز در حال تغییر است. این بین شما می‌توانید با مراجعه به سایت سپهر سرمایش قیمت هر محصول را برسی کنید.