Loading...

خرید انواع آیس بانک

آیس بانک ice bank که به آن منبع جمع کننده یخ هم می گویند، یک دستگاه برای ذخیره انرژی به صورت برودت و یخ است که با هدف بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش مصرف برق تولید می‌شود. ice بانک به صورت تراکمی و یا فشرده  کار می کند ودمای آب را به حدی کاهش می‌دهد که تبدیل به یک قالب بزرگ یخ شود. آیس بانک انواع مختلف با  ظرفیت های متفاوتی دارد و به دلیل داشتن طراحی خاص و بروز، باعث صرفه جویی در  مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های صنعتی می شود.

کاربرد آیس بانک

آیس بانک در صنایع غذایی ، لبنیات و فرآیندهایی که به سامانه‌های برودتی و سیستم هایی که سرما نیاز دارند، کاربرد دارد.

آیس بانک در دمای منفی 3 درجه سانتی گراد تا 6 درجه سانتی گراد کارایی دارد و در زمان ‌هایی که مصرف برق کم است یعنی نیمه شب تا صبح، مورد استفاده قرار می گیرد و سرما را به عنوان منبعی برای انرژی، ذخیره می کند. سپس سرمای ذخیره شده را در زمان اوج مصرف برق یعنی شب و زمانی که نوسانات برق در بار برودتی مورد نیاز وجود دارد، مصرف می کند.

آیس بانک سیستمی است که با هدف استفاده مناسب از هزینه پایین برق در ساعات نیمه شب طراحی شده است. آیس بانک می‌تواند با تبدیل آب موجود در یک مخزن به یخ در ساعاتی از شبانه روز، سرمای این یخ ها را برای استفاده در سایر ساعات، در اختیار قرار دهد. یخ دارای گرمای نهان ذوب بالایی می‌باشد به طوری که برای ذوب یک کیلوگرم یخ نیاز به جذب 333 کیلوژول انرژی می‌باشد، بنابراین یخ می‌تواند سرمای قابل توجهی را ذخیره کند.

 چه عواملی بر قیمت آیس بانک تاثیرگذار است +انواع آیس بانک

 آیس‌ بانک‌ها در صنایع غذایی و آشامیدنی، صنایع فرآوری شده و تولید محصولات لبنیات مثل شیر، تولید آبمیوه و محصولات کنسانتره، صنایع محصولات دریایی مثل ماهی، صنایع شیمیایی مثل تولید دستکش های پزشکی و صنعتی، مطب های پزشکان، صنایع ساخت و تولید مواد پلاستیکی یا نایلونی، تولید و پرورش قارچ خوراکی، کارگاه های شیرینی پزی، نانوایی ها، دامداری ها، سیستم های برودتی و تهویه هوا، سامانه‌های های انبارداری و سردخانه ای، اداره های دولتی و خصوصی و کارخانه هایی که در تولید  محصولات خود عملیات پاستوریزاتور دارند.

انواع آیس بانک در صنعت

آیس بانک دارای 4 نوع اصلی می باشد که برای اطلاع از عوامل تاثیر گذار بر  قیمت آیس بانک خوب است آن‌ها را بشناسید.

کویل

از آیس بانک کویل در استخرهایی که با  سیمان عایق بندی شده‌اند  و منابع بتونی و فلزی از قبل ساخته شده استفاده می شود. قیمت آیس بانک بر اساس ظرفیت آن و برند آن تعیین می‌شود.

آیس بانک پیشرفته

منبع ذخیره آب و تجهیزات خنک کننده در آیس بانک پیشرفته به صورت کلی، یونیت و قابل شارژ هستند. قیمت آیس بانک پیشرفته نسبتا زیاد است زیرا قابلیت‌های بیشتری نسبت به بقیه مدل‌ها دارد.

آیس بانک شیر

این آیس بانک برای کمک به دامداران طراحی و تولید می‌شود. مثلا برای پایین آوردن دمای شیر تازه دوشیده شده کاربرد دارد.

آیس بانک ماژولار

ماژولار آیس بانک در جایی کاربرد دارد که فضا برای نگهداری دستگاه کم است. قیمت آیس بانک ماژولار خیلی مناسب است و برای همگان کاربرد دارد.

اجزای تشکیل دهنده آیس بانک

آیس بانک دستگاهی  ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد. در ادامه  قطعات و اجزای تشکیل دهنده آیس بانک را بررسی می‌کنیم تا بدانید قیمت آیس بانک چگونه محاسبه می‌شود.

مخزن

مخزن  یا منبع آیس بانک که به آن تانک یخ هم می گویند، عایق بندی قوی دارد و برای ذخیره کردن آب خنک و یخ استفاده می شود. کویل یا تبدیل کننده حرارت و لوله های کویل در داخل مخزن قرار داده شده است. مخازن آیس معمولا از جنس فولاد، پلی اتیلن یا پلی پروپیلن هستند و در اندازه و ظرفیت های مختلف، بسته به نیاز مشتری طراحی و تولید می‌شود.

کمپرسور

 کمپرسور گاز را از اواپراتور یا مبدل حرارتی برودتی دریافت می کند، آن را فشرده می‌کند و به سمت کویل یا اواپراتور می فرستد

اواپراتور

اواپراتور یا مبدل حرارتی، از لوله هایی با جنس مس، گالوانیزه و یا استیلی ساخته می شود و در داخل آن گاز فریون فشرده شده قرار دارد. فریون متراکم با کمک کمپرسور خنک می شود و به آبی که دور تا دور آن است، انتقال می یابد. این عمل باعث خنک شدن آب و تبدیل آن به یخ می شود.

 کویل استیلی از کویل گالوانیزه عمر مفید بیشتری دارد و در برابر پوسیدگی بیشتر مقاومت می‌کند. همچنین کارایی و یا راندمان بهتری دارد اما قیمت آن بیشتر است. استفاده از کویل استیل بر روی قیمت آیس بانک هم تاثیر گذار است.

کندانسور

هنگامی که گازفریون توسط کمپرسور به اواپراتور منتقل می‌شود و سرمایش ایجاد می‌شود، درزمان بازگشت گرم می شود اینجاست که کندانسور شروع به کار می‌کند و گرما را به خودش می‌گیرد. سپس گاز را با دمای پایین تر به موتور می‌فرستد. کندانسور دارای 2 مدل آبی و هوایی می باشد که در آیس بانک نوع هوایی آن کاربرد دارد.

نحوه کار آیس بانک

نحوه کار آیس بانک بدین صورت است که ساعاتی که انرژی الکتریکی ارزان تر می‌باشد، سیستم تبرید به کار افتاده و مبرد گازی با عبور از کویل اواپراتوری داخل مخزن، موجب ایجاد یخ در حول این کویل ها می‌گردد. در طول روز و ساعاتی که بار سرمایشی افزایش می‌یابد، آب چیلر از مخزن آیس بانک عبور کرده و با یخ تماس پیدا می‌کند و در نتیجه دمای آب تا نزدیک صفر درجه کاهش می‌یابد. این آب از مخزن خارج شده و برای استفاده مورد نظر پمپ می‌شود.

کاربرد آیس بانک

کاربرد آیس بانک درکنار سیستم چیلر بوده و با هدف استفاده بهینه از ساعات کاهش بار برودتی طراحی می‌شود. آیس بانک برای کاربردهای تهویه مطبوع و صنعتی قابل استفاده بوده و می‌توان برای کاهش اتلاف انرژی، آن را پایین تر از سطح زمین نصب کرد.

مزایای آیس بانک

استفاده از آیس بانک مزایای قابل توجهی را برای مصرف کننده و همچنین محیط زیست به دنبال دارد که به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌شود:

  • آیس بانک در شب که هزینه انرژی پایین است کار کرده و در طول روز، انرژی سرمایشی ذخیره شده به سیستم تبرید، تحویل می‌دهد.
  • به دلیل عملکرد آیس بانک با توان ثابت در بازه زمانی مشخص، تجهیزات تبرید (کمپرسور، اواپراتور، کندانسور و …) کوچکتری نسبت به سیستم تبرید معمولی مورد نیاز است. توان این تجهیزات کمتر از پیک انرژی مصرفی برای سرمایش در طول روز است.
  • به دلیل ذخیره یخ در شب، انرژی الکتریکی کمتری در طول روز مصرف می‌شود که باعث کاهش هزینه مصرف انرژی می‌شود.
  • بسته به ظرفیت مخزن ذخیره یخ، امکان ذخیره انرژی به میزان 20 تا 100 درصد انرژی سرمایشی مورد نیاز وجود دارد.
  • دمای آب به دست آمده از آیس بانک تا 0.5 درجه سانتیگراد سرد می‌شود. امکان رساندن این دما به 10- درجه سانتیگراد نیز وجود دارد.
  • آب به دست آمده از آیس بانک که ناشی از ذوب یخ است، یا انتهای ذوب، ثابت باقی می‌ماند.
  • به دلیل سرد تر بودن آب خروجی از آیس بانک نسبت به آب خروجی از اواپراتور معمولی خود چیلر، به کویل های سرمایشی و فن‌های کوچکتری برای تهویه مطبوع نیز است.
  • به دلیل کاهش وابستگی به عملکرد کمپرسور در طول روز و تامین بخشی از بارسرمایشی سیستم تبرید به وسیله یخ ذخیره شده، قابلیت اطمینان سیستم افزایش می‌یابد.
  • به دلیل کاهش نیاز به توان سرمایشی سیستم برودتی در طول روز، مبرد فریونی کمتری برای استفاده در مدار لازم است که آسیب به محیط زیست را کمتر می‌کند.

خوب است بدانید قیمت آیس بانک  نسبت به مشخصات و مزایایی که دارد بسیار مناسب است.

از جمله این مشخصات  کاهش مصرف انرژی، صرفه جویی در مصرف برق و کاهش یافتن هزینه‌ها، سرویس کردن دستگاه بسیار کم هزینه است، ساختار پیچیده ندارد، عمری با دوام دارد در واقع محصولی عمری است، توان آن ثابت می‌ماند، با طبیعت دوست است و آلودگی کمی به آن وارد می‌کند، در روز سعی دارد که سرمایش را ثابت نگه دارد و یخ سازی را در شب انجام می‌دهد و… هستند.

 اما حالا خوب است که  قبل از خرید آیس بانک در خصوص مشکلات احتمالی آیس بانک بدانید.


معایب و مشکلات آیس بانک

آیس بانک هم مثل هر سامانه و دستگاه دیگری، در کنار ویژگی‌های مثبتش،  معایب و مشکلاتی نیز به همراه دارد  که برایتان ذکر می‌کنیم.

1.برای قرارگیری تجهیزات آیس بانک به فضای زیادی نیاز دارید.

  1. قیمت آیس بانک در بعضی موارد که دستگاه صنعتی طراحی شود بسیار زیاد است.

3.برای استفاده از این دستگاه حتما به یک تکنسین آموزش دیده نیاز است تا استفاده از دستگاه برایتان سخت نباشد.

3.نسبت به تغییرات احتمالی بسیار حساس طراحی شده است و ممکن است با کوچکترین تغییری در شرایط آن، کارایی آن تغییر وضعیت دهد.

4.برای یخ سازی در مخزن باید دمای آب خروجی از اواپراتور یا خود دستگاه آیس بانک زیر صفر تنظیم شود.

5.در بعضی شرایط  آب در آیس بانک رسوب می کند و ممکن است باعث خرابی دستگاه شود.


آیس بانک را می توان به چند طریق طراحی کرد؟

 معمولا آیس بانک‌ها را به دو صورت طراحی و تولید می‌کنند که شما بر طبق نیازتان باید قیمت آیس بانک ها را بدانید و برای انتخاب  هر یک نهایت دقت را به خرج دهید.


۱ . به صورت خودکار و جداگانه

منظور از خودکار این است که خود دستگاه آیس بانک به تنهایی تمام تجهیزات برای تبرید مثل  کمپرسور ، کندانسور سردخانه ، شیر منبسط شده و … بوده و نیازی به استفاده از چیلر نباشد برای تامین  ۱۰۰ درصدی توان سرمایشی مصرفی آن نباشد. چنین طراحی که کاملا منحصر به  فرد است اما به خودی خود معایب و مشکلاتی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.


۲ .آیس بانک به همراه چیلر

اگر آیس بانک با چیلر طراحی و تولید شود ، تجهیزات مورد نیاز برای تبرید موجود در چیلر در هنگام شب فعال شده و با استفاده از فرآیند دوره‌ای تبرید تراکمی منجر به یخ سازی در مخزن اصلی آیس بانک می شود و در طول روز هم اگر توان سرمایش آیس بانک به مقدار کافی نرسید ، قسمتی از توان کلی دستگاه چیلر فعال شده و به فرآیند سرما سازی آب کمک  فراوانی می کند.


تفاوت آیس بانک با چیلر چیست ؟

آس بانک و چیلر به طور کلی به عنوان دستگاهی برای فرآیند سرمایش شناخته می‌شوند و تفاوت آنها در این است که آیس بانک در قسمتی از شبانه روز مثلا در نیمه های شب و اول صبح که قیمت هر کیلووات برق در کمترین میزان ممکن است، شروع به کار می‌کند و تکه  یخ هایی را به وجود می آورد که بتواند از این قالب یخ ها در طول مدت روز برای  فرآیند سرماسازی استفاده کرد ولی دستگاه چیلر هر زمانی که به سرما نیاز داشته باشد روشن می‌شود و دقیقا در همان لحظه میزان سرمایی که می‌خواهد و نیاز دارد را تامین می کند.

 

خرید آیس بانک 500 لیتری

 

قیمت آیس بانک بر اساس مقدار ظرفیت و کارایی آن تعیین می‌شود در زیر مشخصات این آیس بانک را می‌نویسیم.

2 میلی‌متر

ضخامت ورق بدنه داخلی

40*40 و از جنس آهن

پروفیل شاسی وان

استنلس استیل 304

جنس مبدل گرمای برودتی

2.2 اسب بخار

توان کمپرسور برودتی

110*110 با ارتفاع 170 سانتی‌متر

اندازه دستگاه

این آیس بانک با مشخصات فوق قیمت مناسبی دارد.


راهنمای خرید آیس بانک 700 لیتری 

محصول دوم از آیس بانک با ظرفیت 700 لیتری است که مشخصات آن به شرح زیر است:

2 میلی‌متر

ضخامت ورق بدنه داخلی

40*40 و از جنس آهن

پروفیل شاسی وان

استنلس استیل 304

جنس مبدل گرمای برودتی

2.5 اسب بخار

توان کمپرسور برودتی

120*120 با ارتفاع 170 سانتی‌متر

اندازه دستگاه

           

آیس بانک 1000 لیتری

مشخصات آیس بانک با ظرفیت1000 لیتر را برایتان لیست می‌کنیم تا برای خرید دچار مشکل نشوید.

2 میلی‌متر

ضخامت ورق بدنه داخلی

40*40 و از جنس آهن

پروفیل شاسی وان

استنلس استیل 304

جنس مبدل گرمای برودتی

2 اسب بخار

توان کمپرسور برودتی

140*140 با ارتفاع 170 سانتی‌متر

اندازه دستگاه

آیس بانکی با 2000 لیتر ظرفیت

5.2 میلی‌متر

ضخامت ورق بدنه داخلی

40*40 و  یا 30*30

پروفیل شاسی وان

استنلس استیل 304

جنس مبدل گرمای برودتی

4 اسب بخار

توان کمپرسور برودتی

140*140 با ارتفاع 170 سانتی‌متر

اندازه دستگاه

 

آیس بانک آمونیاکی

آیس بانک آمونیاکی بیشتر در صنایع بزرگ و صنعتی کاربرد دارد.دمای جوش ماده  آمونیاک 33 درجه در زیر صفر می باشد.  این ماده به دلیل داشتن پیوند هیدروژنی به خوبی در آب حل می‌شود. بوی آمونیاک خوش‌آیند نیست و برای انسان بویی نامطبوع به شمار می‌رود. آمونیاک در شرایط خاصی آتش می‌گیرد و در صورت نشتی و یا نبود ایمنی در محیط باعث مسمومیت انسان هم  می‌شود. آمونیاک به سرعت از حالت مایع به گاز و یا برعکس، تبدیل می‌شود.

حالا که با انواع آیس بانک‌ها آشنا شدید خوب است بدانید که سپهر سرمایش از نظر قیمت آیس بانک با بقیه فرشنده‌ها در رقابت است.


جمع بندی عوامل تاثیر گذار بر قیمت آیس بانک

در اینجا با انواع آیس بانک مثل آیس بانک چیلر ، آیس بانک آمونیاکی ، آیس بانک صنایع غذایی و… آشنا شدید و باهم عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت آیس بانک را هم بررسی کردیم.


چرا از سپهر سرمایش خرید کنیم؟

سپهر سرمایش با ارائه محصولات مصرفی و سرما سازی مثل کمپرسور، شیر آلات، تونل انجماد ، چیلر آیس ، آیس بانک آمونیاکی ، پلیت کولر و… شما را از خرید از دیگر فروشگاه‌ها بی نیاز می‌کند و محصولات با کیفیت را به شما ارائه می‌کند.


سوالات متداول در خصوص  قیمت آیس بانک

  1. آیس بانک چیست و چه کاربردی دارد؟

آیس بانک ice bank که به آن منبع جمع کننده یخ هم می گویند، یک دستگاه برای ذخیره انرژی به صورت برودت و یخ است که با هدف بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش مصرف برق تولید می‌شود.

آیس‌ بانک‌ها در صنایع غذایی و آشامیدنی، صنایع فرآوری شده و تولید محصولات لبنیات مثل شیر، تولید آبمیوه و محصولات کنسانتره، صنایع محصولات دریایی مثل ماهی، صنایع شیمیایی مثل تولید دستکش های پزشکی و صنعتی، مطب های پزشکان، صنایع ساخت و تولید مواد پلاستیکی یا نایلونی، تولید و پرورش قارچ خوراکی، کارگاه های شیرینی پزی، نانوایی ها، دامداری ها، سیستم های برودتی و تهویه هوا و… کاربرد دارند.

  1. بازه قیمتی برای آیس بانک های موجود در بازار در چه حدودی است؟
  2. بسته به اینکه از چه آیس بانک با چه ظرفیتی استفاده می‌کنید روی قیمت آیس بانک تاثیر گذار است.

برای اطلاع از لیست قیمت انواع آیس بانک می‌توانید به سایت سپهر سرمایش سر بزنید.